blanco

Denver s.r.l. a socio unico in samenwerking met Bike Service Nederland

Levering en garantie


Wat is de verzendtijd van mijn levering?

  • Levering tussen de 3-5 werkdagen.

Ik heb geen Track & Trace ontvangen, wat nu?

  • Voor de levering van de fiets ontvang je een mail met de afleverdag.

Ik heb het product online besteld, maar zie hiervan af. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren en mijn geld terugontvangen?

Ik heb een voucher gekocht, maar zie er toch vanaf. Kan ik mijn geld terugontvangen?

  • Ja je kan jouw geld terug ontvangen, als jij van je voucher afziet.
  • Neem contact op met de klantenservice van Albert Heijn o.v.v IBAN, tenaamstelling IBAN, foto van de vouchercode en foto van de kassabon. Albert Heijn zorgt ervoor dat de vouchercodes ongeldig worden gemaakt, waarna je jouw geld gerefund krijgt.

Ik heb een foutief adres / e-mail / telefoonnummer doorgegeven in mijn bestelling, wat moet ik nu doen?

Hoelang heb ik garantie op mijn artikelen?

  • 2 jaar garantie op de fiets met uitzondering van draaiende en bewegende delen.

Ik heb problemen met het invoeren van de vouchercode. Waar kan ik terecht?

  • Volg eerst de verzilverinstructies, die te vinden zijn bovenin de pagina.
    • Lukt het invoeren van de vouchercode nog steeds niet? Neem dan contact op met de klantenservice van Albert Heijn.

Kan ik een factuur ontvangen bij mijn bestelling?

Ik heb andere vragen zoals productinformatie of m.b.t. leveren en retourneren. Waar kan ik deze stellen?

  • Product specifieke vragen of vragen over levering, annulering en retour kunnen gesteld worden aan info@bikeservicenederland.nl
  • Telefoon: 0570 606 939, bereikbaar op werkdagen van 09.00-12.00 uur en van 13.00-15.00 uur


Algemene vragen


Is er onderhoud vereist aan mijn artikel(en)?

  • Jazeker, het wordt aanbevolen om de fiets na ongeveer 3 maanden een onderhoudsbeurt te geven en de ketting en derailleur schoon te houden.

Hoe groot is het bereik van mijn elektrische fiets?

  • De hoeveelheid energie in een accu wordt uitgedrukt in Watt-uur (Wh). Het aantal Watt-uur wordt berekend door het nominale Voltage (36V) te vermenigvuldigen met het aantal Ampère-uur (Ah). Hoe hoger het aantal Watt-uur, hoe hoger de actieradius! Stel uw accu heeft een capaciteit van 13 Ah en een spanning van 36 Volt. Deze accu levert: 13 Ah x 36 V = 468 Wh.

*Opgelet! Accu’s lopen langzaam leeg ook als de fiets niet gebruikt wordt. Als de accu in de fiets zit loopt deze sneller leeg dan als deze uitgenomen is en binnen staat.

Welke factoren beïnvloeden mijn actieradius?

  • Er zijn een aantal beïnvloedingsfactoren die de actieradius aanzienlijk kunnen verkorten. Veel van deze factoren kunt u positief beïnvloeden:
  • Het totaalgewicht (gewicht van fiets + berijder + belading).
  • De weerstand (windkracht, bandenspanning, versnelling, vrijloop, conditie van het wegdek en hoogteverschillen).
  • Uw rijgedrag (tijdig op- en afschakelen en gereden snelheid).
  • De buitentemperatuur.
  • Leeftijd van de accu (accu-capaciteit neemt af naarmate de accu ouder wordt).
  • Het gebruik van de bekrachtigingsprogramma’s.
  • Wat is de levensduur van mijn batterij?
  • Mits goed onderhoud, heeft de batterij een levensduur van 3 à 5 jaar. Een algemeen kenmerk van batterijen is dat deze na verloop van tijd leeglopen en minder goed werken. Een optimaal onderhoud van de batterij houdt in dat deze bewaard wordt op kamertemperatuur, in een niet-vochtige omgeving en minstens om de 2 maanden opgeladen wordt.

Hoe haal ik het meeste uit de accu?

  • Van alle onderdelen van de elektrische fiets is de accu het meest belangrijkste onderdeel. Dit komt met name doordat de accu de minst lange levensduur heeft vergeleken met de andere onderdelen. Behandel daarom de accu met zorg. Een aantal tips om je hierbij te helpen:
  • Bij het opladen van de accu is het belangrijk om de oplader geheel uit het stopcontact te halen alvorens de accu aangesloten wordt.
  • Wanneer je de accu helemaal leeg hebt gereden is het goed voor de accu dat het weer zo snel mogelijk opgeladen wordt.
  • Om de levensduur van de accu te verlengen is het verstandig om de accu niet volledig leeg te rijden.
  • Laad de accu op bij kamertemperatuur.

Wat is de maximale snelheid met een elektrische fiets?

  • De maximaal toegestane snelheid met een elektrische fiets in Nederland is 25 km/u.

Kan ik ook zonder accu fietsen?

  • Wanneer de trapbekrachtiging uit staat, fietst de fiets met zeer weinig weerstand dankzij de borstelloze motor. Daarmee is de fiets ook te gebruiken als een gewone fiets. Let hierbij wel op dat als u zonder accu fietst, de verlichting ook niet kan werken. Wanneer de accu wel in de fiets geplaatst is, maar u de ondersteuningsstand op ‘0’ laat staan, werkt de verlichting wel.

Hoe bevestig ik een kinderzitje?

  • De fiets heeft een zijdisplay, vlakbij het handvat. Dan wordt het een makkelijk om een voorzitje te monteren!
    Voorzitjes worden eigenlijk altijd aan de stuurpen bevestigd. Op de meeste stuurpennen is de bevestiging van het voorzitje geen probleem. De fiets heeft een stuurpen waar een kinderzitje aan bevestigd kan worden middels een adapter.

Wat is rotatie ondersteuning?

  • Wanneer je begint met fietsen herkent de motor de beweging en zal deze direct ondersteuning gaan bieden. De ondersteuning blijft continue gelijk zolang je blijft trappen. In principe maakt het bij deze vorm van ondersteuning niet uit hoe hard je zelf trapt, de ondersteuning blijft gelijk.

Wat is de juiste framemaat voor mij?

  • Bij de koop van een fiets is het kiezen van de juiste framemaat belangrijk. De standaardkadermaat 48 voor dames zijn geschikt voor ongeveer 90% van de bevolking. Indien je kiest voor een e-bike met een verende zadelpen, dan kan je 4 cm van de framemaat afhalen of optellen ( 48 cm + 4 cm verende zadelpen. De verende zadelpen zorgt namelijk voor dit hoogteverschil. Ben je niet helemaal zeker of je een kleinere of grotere kadermaat nodig zou hebben? Neem dan contact op met info@bikeservicenederland.nl

Tot hoeveel kilogram kan ik mijn elektrische fiets belasten?

  • De elektrische fietsen zijn belastbaar tot 120 kilogram. Dit betekent dat het totaalgewicht van de berijder, inclusief bagage, maximaal =120 kilogram kan zijn. De bagagedrager achterop is belastbaar tot maximaal 25 kilogram bij de stadsfietsen.

Hoe wordt de fiets geleverd?

  • Volledig gemonteerd, waar en wanneer jij wil.

Is het fietsslot ART-gekeurd?

  • Uw fiets is voorzien van een ART-gekeurd ringslot waarmee u de fiets kunt verzekeren. Het ringslot kan gesloten worden door de sleutel rechtsom te draaien en vervolgens de beugel van het slot naar beneden te duwen. Trek de sleutel vervolgens uit het slot als u de laagste stand bereikt heeft met de beugel.

Waar kan ik terecht voor een onderhoud of herstelling van mijn fiets?

  • Uw eerste aanspreekpunt voor de service is FSN Plus in Deventer bereikbaar onder telefoonnummer 0570 606939, bereikbaar op werkdagen van 09.00/12.00 en 13.00/15.00 uur
  • Service en garantie aanvragen via het serviceformulier hier of via service@fsnplus.nl
  • De fabrikant blijft verantwoordelijk voor de garantie en service afhandeling, deze zal in eerst instantie in behandeling worden genomen door FSN Plus.

Hoe vaak wordt een onderhoud aangeraden?

  • BSN Nederland adviseert om minimaal 1 keer per jaar je elektrische fiets van een onderhoudsbeurt te laten ondergaan. Aanvullende servicebeurten worden geadviseerd wanneer je dat nodig vindt, zoals bijvoorbeeld voordat het fietsseizoen begint of als er een lange fietstocht in de planning staat. Onthoud goed dat je door regelmatige controle, op lange termijn een hoop onnodige schade kan voorkomen en dus ook een hoop onnodige kosten!

Hoe voorkom ik roest aan mijn elektrische fiets?

  • Behalve een regelmatige schoonmaakbeurt is het verstandig om bepaalde onderdelen na het schoonmaken direct te behandelen. Zo adviseren wij om verchroomde delen, ongelakt aluminium en roestvaststalen onderdelen in te vetten met zuurvrije vaseline om oxidatie (roest) te voorkomen. Draaiende delen hebben vet/ olie nodig. Het is aan te bevelen de ketting, tandwielen en assen regelmatig te smeren.

Welke garantietermijnen gelden op de fiets?

  • Op het kader heb je levenslange garantie, op de niet-elektrische onderdelen 7 jaar en op de elektrische onderdelen (display, batterij en motor) heb je 2 jaar garantie.

Wat als ik niet tevreden ben over mijn aankoop?

  • Indien de fiets toch niet zou voldoen aan jouw verwachtingen heb je vanaf de dag van de levering van de fiets 30 dagen retourrecht. BSN Nederland komt de fiets gratis terug ophalen bij je thuis. Na een grondige controle (op schade en gebruikssporen) zal je het bedrag integraal terugkrijgen.

Herroepingsrecht

  • U, de consument, heeft bij een koop op afstand (online aankoop) het recht de aankoop te herroepen. Dat wil zeggen dat u binnen de bedenktijd van 14 dagen nadat u het product geleverd heeft gekregen, zonder opgaaf van reden, het product mag annuleren of terugsturen. U heeft dan nog eens 14 dagen om het product terug te sturen.
  • Gebruik voor het herroepen van uw bestelling het formulier dat u HIER kunt downloaden. Vul het formulier in en stuur het naar het adres dat u op het formulier vindt.
  • Tijdens de 14 dagen bedenktijd mag het product gepast worden, om te beoordelen of u het product wilt houden. Het product mag NIET gebruikt worden tijdens de bedenkperiode! In het geval dat het product een fiets betreft hanteren we de onderstaande richtlijnen. De fiets mag gepast worden, dwz zadel en stuur mogen worden ingesteld.

De fiets mag uitgeprobeerd worden onder de volgende voorwaarden:

  • maximaal over een afstand van 1 km.
  • enkel met droog weer en op een droog en schoon wegdek.
  • Wanneer u de fiets NIET wil houden mag deze enkel retour genomen als deze in nieuwstaat verkeert. Dat wil zeggen: schoon, onbeschadigd en met alle geleverd accessoires en papieren. Voldoet de fiets niet aan deze voorwaarden, dan wordt er een afschrijving gerekend.
  • Wanneer de fiets meer dan 1 kilometer uitgeprobeerd is, kan de fiets niet geretourneerd worden.
  • Wanneer blijkt dat de fiets over nat wegdek/vuile ondergrond gereden heeft, wordt een retour niet geaccepteerd of een afschrijving gerekend. Wij kunnen de fiets dan immers niet meer als ‘nieuw’ verkopen.

Mijn fiets is gestolen. Wat nu?

  • Doe direct aangifte van diefstal bij de politie. Hiervoor heb je het framenummer van de elektrische fiets nodig. Indien de e-bike verzekerd is, kan je vervolgens met het bewijs van aangifte bij de verzekering terecht voor verdere hulp.

Hoe kan ik mijn bestelling/ type fiets wijzigen?

Waarom moet je de batterij eerst aanzetten en dan pas de display?

  • Om aan de nieuwe EN-keuring te voldoen, hebben we onze batterij verbeterd. De cellen zijn performanter waardoor we ook het besturingssysteem hebben aangepast. Dit besturingssysteem vraagt veel energie van de batterij. We voegden een aan/uit-knop toe opdat de batterij langer gebruikt kan worden. Op die manier verbruikt het besturingssysteem geen energie meer als je niet fietst.


Retourvoorwaarden


Hoelang heb ik om een product te retourneren?

  • Indien u binnen 14 werkdagen nadat uw bestelling bij u is bezorgd bepaalde producten bij nader inzien toch niet wilt hebben, kunt u deze aan ons retourneren. De producten dienen onbeschadigd en in de originele staat te zijn. Er mag niet meer dan 1 km op de display staan.

Wat is de kostenindicatie van een product retourneren?

  • Er zijn geen kosten verbonden aan het retour sturen van het artikel.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Er mag niet meer dan 1 km met de fiets zijn gereden en de fiets dient schoon en droog te zijn.

Mijn product is defect/beschadigd, wat nu?

  • Dit kan doorgegeven worden via mail: service@fnsplus.nl of telefoon 0570 606939

Wat is de garantieperiode op mijn aangeschafte artikel?

  • 2 jaar garantie op de fiets met uitzondering van draaiende en bewegende delen


Contact


E-Mail: info@bikeservicenederland.nl
Telefoon: 0570606939
Handelsnaam: BSN Nederland BV
Website: www.bikeservicenederland.nl
Kamer van Koophandel: 77623037
BTW nummer: NL86106926B01